Poprvé v knihovně

Ve středu 16. 3. 2022 využili prvňáci pozvání a jeli do Litomyšlské knihovny. Těšili se už ráno u autobusu, a když jsme dorazili, byli nadšeni. Tolik krásných knih, časopisů, her, cédéček, no úžasné! Paní knihovnice nám ukázaly, kde jsou uloženy knihy pro nás, vysvětlily, jak se knihy půjčují a jaká se dodržují pravidla. Pak nás čekal program o Popelce. Děti vystřídaly několik stanovišť s úkoly, a že je dobře zvládly, dostaly každý krásnou záložku. Poté si mohly listovat a číst časopisy a knihy. Čas utekl jako voda. V  květnu přijedeme zas, děti čeká pasování na čtenáře. Tak nám držte palce.

Dne 11.3.2022 nás ve škole navštívily dvě dámy z poličského muzea s programy: Od květinky ke košilce pro 2. a 3. roč. a Šaty dělají člověka pro 4. a 5. roč. Jak již z názvu vyplývá, povídání bylo o oblečení, druzích látek a hlavně o vzniku látek.
Pracovnice muzea na ukázku přivezly i poličský, dámský kroj.
Viděli jsme celý proces výroby látek, prohlédli jsme si nástroje, které se k výrobě kdysi používaly.
Mladší žáci si v druhé části programu vytvořili z kusu látky a lnu, který si sami vyčesali na vochli, prstovou loutku (strašidýlko). Starší žáci si prakticky vyzkoušeli tkát na malém tkalcovském stavu, a tak si domů odnesli nejen zážitek, ale také malý kobereček z proužků starých látek.
Děkujeme pracovnicím muzea za pěkné dopoledne.
Lorencová Š.

10.03. 22Lyžák

16. února odjelo 15 žáků druhého stupně na týdenní lyžařský kurz, který se uskutečnil na Pradědu. Když jsme dorazili na parkoviště, tak jsme vykládali z autobusu do rolby věci, které nám rolba odvezla na chatu. Někteří kluci šli napřed, aby mohli vykládat zavazadla u chaty. Odpoledne jsme lyžovali do 16:00, poté jsme šli na chatu si uklidit věci v pokoji. V 18:00 jsme večeřeli, po večeři jsme měli každý večer nějakou přednášku (např. o horské službě, první pomoc, jak se máme chovat, ...). Vstávali jsme v 7:00 a snídali jsme v 8:00. Většinou jsme odcházeli v 9:00 na lyže. Rozdělili jsme se na pokročilé a začátečníky. Pokročilí jeli na jiné sjezdovky, aby si mohli lépe zalyžovat. Cesta na jiné sjezdovky byla dlouhá a náročná, ale stálo to za to, protože jsme si tam lépe zajezdili. Vraceli jsme se na oběd, který byl ve 12:00. Ti, kteří to měli blíže, tak se většinou vraceli o něco dříve. Odpoledne většinou byli všichni na sjezdovce blíže u chaty. Odpoledne jsme lyžovali od 14:00 do 16:00. Ve středu se odpoledne nelyžovalo, protože byl třetí „kritický den“ a učitelé měli strach, abychom se nezranili. Proto jsme se šli projít k chatě Sabince, ve které jsme si mohli něco koupit. Holky šly do kavárny, ve které si daly: krokety, palačinky, hranolky a Cappuccino, ... V pátek večer jsme měli menší diskotéku na rozloučenou, před kterou se rozdaly diplomy. Každý dostal diplom za to, v čem celý lyžák vynikal. V sobotu ráno se odjíždělo domů. Kluci naložili zavazadla na rolbu a ta je odvezla k autobusu, kam je vyložili a už jsme jen čekali, až přijede autobus, naloží se věci a pojedeme domů. Po celou cestu domů v autobuse všichni spali a probudili jsme se, až když jsme se blížili domů. Celý týden byl super a lyžák jsme si užili. (J. Havelka, Z. Vomáčková, M. Kmošková)

Dne 9.3. se konalo okresní kolo olympiády z německého jazyka. Dva nejlepší žáci ze 7. a 9. třídy úspěšně reprezentovali naši školu. Velký obdiv patří žákům sedmé třídy (Janu Tobkovi a Jakubu Holcovi), kteří se učí německý jazyk teprve půl roku, a i přes dokázali na dané téma mluvit několik minut. Velkou radost nám udělala Eva Šplíchalová, žákyně 9. třídy, která s přehledem vyhrála svoji kategorii a postoupila do krajského kola, které se koná v dubnu v Pardubicích. Výborný výkon Evy ještě doplnil Daniel Pekárik, který předvedl jeden z nejlepších výkonů v poslechové části. Všem zúčastněným gratulujeme ke skvělým výsledkům a budeme Evě držet palce v krajském kole.

Lyžujeme „pekelně“

V únoru naši žáci jezdili lyžovat na Peklák do lyžařské školičky. K dispozici jim byli  instruktoři, kteří si s nimi hráli na sněhu a učili je lyžovat, jezdit na vleku i snowbordovat. I když sněhu okolo bylo málo, na sjezdovce byl, a my si ho parádně užili.

««« | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ... | »»»