Vážení rodiče, blíží se vstup dětí do první třídy,
zde máte k dispozici seznam pomůcek a sešitů, které zakoupí škola a to,
co budete muset obstarat vy.
Děti dostanou: zaplatí škola:
Slabikář 114,-
Barevná čeština 87,-
201,-
Odečteno od částky, kterou poskytuje OÚ Trstěnice na prvňáčka:
Prvouka 82,-
Prac. sešit k živé abecedě 36,-
Písanka uvolňovací cviky 1 13,-
Písanka malá 2 11,-
Písanka malá 3 11,-
Písanka malá 4 11,-
Barevná matematika 85,-
Písmena a číslice 43,-
Matematika 1 99,-
Matematika 2 99,-
Matematické pětiminutovky 1 22,-
Matematické pětiminutovky 2 22,-
Matematické pětiminutovky 3 22,-
Anglický jazyk 110,-
Zápisníček pro prvňáčky 19,-
Pomůcky:
Temperové barvy 80,-
Vodové barvy 58,-
Voskovky 25,-
Modelína 27,-
Lepidlo 25,-
Sešit č. 512 s pomocnými linkami 4ks 25,-
Sešit č. 513 2ks 8,-
Sešit č. 460 2ks 40,-
Sešit č. 520 1ks 15,-
Desky A5 propisovací fólie 12,-
1000,-
Vzhledem k tomu, že stát již neuvolňuje 800,- na prvňáka, jako tomu bylo v minulých letech. Bude tato částka odečtena z 2000,-Kč, které poskytuje obecní úřad Trstěnice budoucím prvňáčkům, čili od obce letos dostanete 1000,-Kč.
Je třeba zakoupit:
Nůžky dětské Sáček na cvičební úbor – cvičky, triko, tepláková
Desky na písmenka a číslice souprava,švihadlo, boty na hřiště
Pastelky trojhranné střední velikost Bačkůrky
Ořezávátko Aktovka, penál,
Trojhranná tužka silná 2x Ručník, hrneček na čaj
Trojhranná tužka slabá 2x Balení papírových kapesníků
Kufírek na výtvarné potřeby
Kelímek na vodu, hadřík, malířská paleta
Štětec plochý č. 10, 12
Štětec kulatý č. 8, 12
Na začátku roku prosím počítejte s většími výdaji – platí se obědy, záloha na plavecký výcvik……
V případě dotazů mě můžete kontaktovat: holcova-jana@seznam.cz, tel. 737701597
Přeji Vám všem krásné léto a 1.září nashledanou. Jana Holcová ☺
Vážení rodiče a milí předškoláci,
zveme Vás srdečně dne 11.11.2015 v 15:30 hod do „Školy nanečisto“.
Téma: Prvopočátky čtení a psaní
Kde: učebna první třídy
Srdečně zve p. učitelka Jana Holcová
Vážení rodiče a milí předškoláci,
zveme Vás srdečně dne 2.12. 2015 v 15:30 hod do „Školy nanečisto“.
Téma: Podpora matematické představivosti
Kde: učebna první třídy
Srdečně zve p. učitelka Jana Holcová
Vážení rodiče a milí předškoláci,
zveme Vás srdečně dne 20.10. 2015v 15:30 hod do mateřské školy
na schůzku s dětskou psycholožkou Mgr. Košňarovou Ivanou.
Téma: Adaptace dětí na změnu prostředí (vstup do MŠ, ZŠ)
Zralost dětí pro vstup do 1. třídy
Srdečně zveme p. učitelky MŠ.
V případě malého zájmu se přednáška ruší.
Milí rodiče, blíží se vstup dětí do první třídy.
Zde máte k dispozici seznam toho, co dostanou a co budete muset zakoupit.
Děti dostanou:
Zaplatí škola:
Slabikář 114,-
Barevná čeština 87,-
------------
201,-
Odečteno od částky, kterou poskytuje OÚ Trstěnice na prvňáčka:
Živá abeceda 48,-
Prac. sešit k živé abecedě 36,-
Písanka uvolňovací cviky 1 13,-
Písanka malá 2 11,-
Písanka malá 3 11,-
Písanka malá 4 11,-
Písanka malá 5 11,-
Matematika 1 99,-
Matematika 2 99,-
Matematika 3 63,-
Matematické pětiminutovky 1 22,-
Matematické pětiminutovky 2 22,-
Matematické pětiminutovky 3 22,-
Anglický jazyk 120,-
Zápisníček pro prvňáčky 19,-
Prvouka 82,-
Pomůcky:
Temperové barvy 79,-
Desky A5 propisovací fólie 9,-
Voskovky 22,-
Papír barevný 20,-
Náčrtník A4 25,-
Tužka č.2 trojhranná 10,-
Modelína 27,-
Pastelky trojhranné 37,-
Vodové barvy 58,-
Guma 6,-
Lepidlo 18,-
---------------
1000,-
Je třeba zakoupit:
Nůžky dětské Kufírek na výtvarné potřeby
Kelímek na vodu, hadřík, igelitový ubrus na Vv Čtvrtky bílé A4 10ks
Štětec kulatý č. 6, 8, 10 Čtvrtky bílé A3 20ks
Štětec plochý č. 8, 10, 12 Ručník, hrneček na čaj
Aktovka, penál, guma Bačkůrky
Cvičební úbor – cvičky, triko, tepláková souprava
Sešit č. 513 3ks Sešit č. 460 1ks
Sešit č. 511 2ks Sešit č. 540 1ks
ŠKOLA NANEČISTO
Vážení rodiče, abychom Vašim dětem i Vám co nejvíce usnadnili přechod dětí z mateřské školy do základní školy, připravili jsme pro Vás následující program, který bude realizován formou pravidelných měsíčních schůzek rodičů s dětmi a učitelkami MŠ a I. stupně. Schůzky budou trvat asi 1 hodinu.
ŘÍJEN
Datum: středa 15.10. 2014 v 16:00 hod
Téma: Ukázka vzdělávacích činností s předškoláky
Vyučující: DiS. Zdeňka Haitová, Milena Kovářová
LISTOPAD
Datum: středa 12.11. 2014 v 16:00 hod
Téma: Rozvoj grafomotoriky a mluvních předpokladů
Vyučující: Zuzana Brůnová
PROSINEC
Datum: střed 10.12. 2014 v 16:00 hod
Téma: Rozvoj matematických představ
Vyučující: Zuzana Brůnová
15.1. 2015 Den otevřených dveří
4.2. 2015 od 15:00 hod Zápis do první třídy - Zuzana Brůnová
U rybníčka
Dne 4. 2. 2015 naše škola přivítala předškoláčky u zápisu. Celá akce probíhala pod dohledem místních učitelek- žabiček, které pulčíky podrobily nelehké zkoušce jejich matematických, jazykových, pamětních, grafomotorických či orientačních schopností a dovedností. Malé žabičky si vedly skvěle. Hravě se pohybovaly i v těch nejzáludnějších vodách. Na všech stanovištích dokazovaly své odhodlání uspět a v září usednout do školní lavice v našem rybníčku. Foto zde.
Jak vybrat školní brašnu - nahlédněte zde.
Optimální připravenost |
Nedostačující připravenost |
Dítě rozumí mluvené řeči - pokynům a různým sdělením, vyjadřuje se srozumitelně ve větách a jednoduchých souvětích, komunikuje s dospělými, dokáže spontánně popisovat různé události, poznatky, nápady, klade otázky, umí vyprávět o rodičích, sourozencích, má přiměřeně širokou slovní zásobu. |
Dítě chápe sdělení učitele nebo spolužáků odlišně, než bylo myšleno, vyjadřuje se pomocí jednotlivých výrazů, jednoduchých vět, nevyjadřuje se spontánně, odpovídá stručně, neklade další otázky k doplnění svých znalostí, dítěti je špatně rozumět (výslovnost), slovní zásoba je omezená. Důsledek pro výuku: nepochopení výkladu učitele, učitel nerozumí odpovědím dítěte, překážka ve vztazích s druhými dětmi.
|
Orientuje se v okolí, zná svoji adresu, jména a povolání rodičů, svůj věk.
|
Nezná základní údaje o sobě a o svém okolí. |
Dítě začíná myslet logicky (na konkrétních předmětech a při konkrétních činnostech), svět chápe realisticky, dokáže pochopit, že z pozice někoho jiného se může situace jevit odlišně. |
Dítě zatím neuvažuje logicky – je závislé na svých přáních a okamžitých potřebách, na fantazii, důležitý je jeho vlastní pohled na věc. Důsledek pro výuku: nedostatečné pochopení učiva, zejména v Čj, M a v prvouce.
|
Dítě rozumí číselnému pojmu – např. spočítá pastelky (do 5ti), seřadí čísla od nejmenšího po největší, vyjmenuje řadu čísel, chápe pojmy hodně - málo, méně - více, má rozvinutou paměť pro čísla. |
Nedokáže počítat ani do pěti, nechápe pojem čísla, pořadí, množství. Důsledek pro výuku: dítě selhává zejména v matematice, nechápe učivo.
|
Dítě dokáže rozlišit zvukovou i zrakovou podobu slov, rozloží slovo na jednotlivá písmena, ví na jaké písmeno začíná slovo, dokáže z jednotlivých písmen složit slovo, rozliší i velmi podobně znějící slova. |
Nedovede přesně rozlišovat zrakové či sluchové podněty, nedovede vnímat celek jako soubor částí, obvykle se soustředí na nejnápadnější detail. Důsledek pro výuku: selhává při výuce čtení a psaní.
|
Dítě je zralé v grafických projevech a tělesné obratnosti – je manuálně šikovné, dobře ovládá pohyby svého těla, umí zacházet s nůžkami, držení tužky je správné, tlak na tužku přiměřený, dokáže napodobit tvar tiskacího a psacího písma, umí popsat, co nakreslilo. |
Dítě je obecně výrazně neobratné, křečovité držení tužky, velký tlak na tužku, nedokáže napodobit tvar písmen a čísel, odmítá kreslení, vystřihování, v nakreslených tvarech nelze rozpoznat jednotlivé předměty. Důsledek pro výuku: selhává ve výuce
|
Dítě je schopné soustředit se na práci, vydrží pracovat dostatečně dlouho, odolává rušivým podnětům, dokáže překonat únavu. |
Dítě se obtížně soustředí, snadno se nechá rozptýlit, často přerušuje práci, působí jako duchem nepřítomné. Důsledek pro výuku: nedává pozor, nepracuje, ruší ostatní.
|
Dítě bez obtíží navazuje kontakt s cizí osobou, je ochotné komunikovat a kooperovat s ostatními dětmi, ochotně se podřídí autoritě. |
Dítě se vyhýbá kontaktu s cizími osobami, je stydlivé, bázlivé, závislé na rodině. Důsledek pro výuku: nechce chodit
|
Dítě přiměřeně ovládá své emocionální projevy, je schopné odložit splnění svých přání na později, započatou práci se snaží dokončit. |
Dítě obtížně kontroluje své emoce, často jedná impulzivně a bez zábran (např. při nezdaru rozhází všechny pastelky po zemi, bouchá pěstí do stolu apod.), při práci nemá výdrž, převládá zájem o hru.
|
Dítě je schopné pracovat ve skupině dětí na společném cíli a společně prováděném úkolu, ochotně se zapojuje do kolektivních her, dokáže ustoupit jinému dítěti. |
Dítě není ochotné komunikovat s druhými dětmi, stojí stranou, nenavazuje kontakty, nedokáže odložit uspokojení vlastních potřeb ve prospěch společného úkolu, při hře je agresivní, svárlivé. Důsledek pro výuku: konflikty s dětmi i učiteli, znesnadňuje práci ostatním.
|
Dítě je samostatné a soběstačné, umí se samo obléknout, najíst, pracuje samostatně – rozumí pokynům. |
Dítě je nesamostatné, závislé na pomoci rodičů, sourozence, pracuje jen v bezprostředním kontaktu a za pobízení dospělého, nedokáže se postarat o své věci. Důsledek pro výuku: nepracuje a neplní pokyny bez pomoci učitele, zapomíná nebo ztrácí pomůcky.
|
Dítě dodržuje pravidla chování, podřídí se pokynům dospělého, i když je to pro něj nepříjemné, chápe nutnost řádu a pravidel. |
Dítě je neposlušné, neumí se chovat, odmítá vyhovět pokynům. Důsledek pro výuku: konflikty s dětmi i učiteli.
|
Dítě má pozitivní postoj ke škole a učení, těší se do školy, rád si hraje na školu, má zájem o nové věci, klade hodně otázek. |
Dítě se o školu nezajímá, rádo si hraje, neprojevuje zájem o rozšiřování znalostí a vědění, neklade otázky. Důsledek pro výuku: učivo ho nebaví, nedává pozor, není motivováno k lepším výkonům. |
ZÁPIS DO PRVNÍ TŘÍDY PRO ŠKOLNÍ ROK 2015/2016
ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA TRSTĚNICE
U rybníčka
Na jednom z kopců v Trstěnici stojí Základní škola. Už z venku je krásná, barevná. Děti se v této škole učí spoustě věcí, společně poznávají okolní svět, hrají si, sportují, malují, zpívají, jezdí na výlety i do divadla a získávají mnoho zážitků.
Na to, aby se dětem ve škole líbilo, dohlížejí zelené žabičky. Přijďte je navštívit. Každého malého návštěvníka provedou školou a pomohou mu při plnění nejrůznějších zábavných úkolů tak, aby doskákali až k vstupu do první třídy.
Přijďte k nám do školy s maminkou nebo tatínkem
VE STŘEDU 4. ÚNORA 2015
SPOLEČNÝ ZAČÁTEK V 15:00 HOD
Zápis se týká dětí narozených od 1.9. 2008 do 31.8.2009
Informace pro rodiče:
- s sebou přineste rodný list dítěte
- Budete - li pro Vaše dítě žádat odklad povinné školní docházky, je k žádosti o povolení odkladu nutné doložit doporučující posouzení příslušného poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa (možno doložit dodatečně). Žádost o odklad je nutné podat nejpozději do 31. května.
- Při nástupu Vašeho dítěte do školy dostanete od OÚ Trstěnice částku 2 000,-Kč na pomůcky.
Požadavky k zápisu:
- schopnost dítěte poslechnout učitele na první výzvu
- poznávání geometrických tvarů a barev
- stříhání podle čáry
- správné držení tužky, spojení bodů rovnou čarou
- orientace v číselné řadě (minimálně do 5)
- orientace v prostoru
- prezentace krátké básničky nebo písničky
s důrazem na správnou výslovnost
- koordinace pohybů, sportovní dovednosti
- zavazování tkaničky u bot, uzel, schopnost zapnout zip
- správné držení jídelního příboru
Vašim dětem nabízíme:
- malé třídní kolektivy
- soustavnou individuální práci s jednotlivými žáky
- výuku anglického jazyka od 1. třídy
- rozvoj počítačových dovedností s přístupem na internet
- výuku s využitím interaktivní tabule
- zdravé a bezpečné prostředí v přírodním areálu školy
- účinnou ochranu proti projevům šikany a šíření drog
- výuku ZUŠ Dolní Újezd – hudební obory, při dostatečném zájmu i výtvarný a dramatický obor přímo ve škole
- školní družinu s pestrými zájmovými aktivitami
- školní jídelnu se zdravými svačinkami
- výhodné autobusové spojení
Základní škola a mateřská škola Trstěnice
Mgr. Simona Kubešová, ředitelka školy